Mój biznesowy savoir-vivre
W moim zawodzie zaufanie to podstawa. Klient powierza mi zarządzanie księgowością w oparciu o przekonanie, że moje doświadczenie i wiedza zapewni porządek i ład w podejmowanych przez niego działaniach biznesowych.
Dlatego nieustannie poszerzam swoje kompetencje. Poza obszarem praktycznego posiadania wiedzy i znajomości przepisów moja praca i budowanie zaufania opiera się na zasadach biznesowych, bliskich memu sercu i zgodnych z moim życiowym credo.
Savoir-vivre w relacjach zawodowych to dla mnie świadectwo rzetelności. Staram się być z moimi klientami szczera. Przedstawiam na wprost moje analizy i obawy, a także sugestie dotyczące sytuacji firmy.
Biznesowy savoir-vivre to sposób budowania relacji z drugim człowiekiem. Podstawą jest słowność, rzetelność, komunikacja oraz mój styl.
Do moich wartości w życiu i biznesie zaliczam także jakość. Jestem estetką i doceniam wartość małych rzeczy. Mówiąc o jakości mam na myśli elegancję, klasę, prostotę i adekwatność. Doświadczenie podpowiada mi, że mój klient odbiera mnie także po tym, jak widzi moją firmę. Staram się, zgodnie z moim poczuciem estetyki zadbać nie tylko o to, jak prezentuje się moje biuro, ale także jak powinna wyglądać osoba, której powierza się opiekę nad biznesem.
Mój biznesowy savoir-vivre :
- Wysłuchaj, co drugi ma do powiedzenia, zanim odpowiesz.
- Ustalaj jasne i przejrzyste reguły gry. Idź prostą drogą.
- Postępuj tak, aby inni czuli się przy tobie bezpiecznie.
- Kieruj się mądrością wyrażoną słowami: czyń roztropnie i patrz, jakie mogą być tego konsekwencje.
- Dzień bez spełnienia choćby jednego dobrego uczynku jest dla ciebie dniem straconym.
- Bądź silny siłą ludzi, którymi zarządzasz.
- Szanuj rozmówcę. Wykazuj zrozumienie i pomagaj.